Shahrisabz kashtachiligida to’pbarggul shakldagi naqshlar va turli palmetta hamda gulli bezaklar ko’rinishidagi san’at asarlari asosiy o’rinni egallaydi. So’zananing turli xil o’simlik va samoviy naqshlari haqiqiy tabiatning, samoviy jismlarning majoziy nusxasi bo’lib, xalqning dunyoqarashi bilan bo’g’liq bo’lgan. Ular oilaviy marosimlarda, ayniqsa to’ylarda juda muhim hisoblangan va yosh oilalarga baxt tilagini, ko’payish ramzini va tumorni anglatib kelgan.
Hammadan ham yoqtirgan Shahrisabzning kashtado’zlik naqshlaridan biri bu bodomguli mevasini tasviri hisoblanadi va orqa ko’rinishi barcha ranglarda berilib yorqin kashtalarni unda jouylashtirib kelgan va bu bilan so’zanaga unutilmas ta’sirchanlikni berib kelgan. Bodomguli qalampir naqshi singari yosh turmush qurganlarni zolim ruhlardan va ko’zdan saqlab keluvchi himoya sifatida foydalanilgan. Mahalliy aholining fikricha, zolim ruhlar va alvastilar juda ham o’tkir, achchiq va barcha o’yuvchilardan qo’rqadi. Shuning uchun juda ko’pncha bolalarga yovvoyi tog’ bodomidan qo’liga bilakuzuk yoki tumor qilib taqishgan. Mazkur san’at asarida usta bodom, qalampir va tumorlar bilan barcha naqshlarini to’ldirganini, va bu bulan so’zanani himoya hamda mo’jizaviy kuchini ko’paytirib kelganini ko’rishimiz mumkin.
Madina Kasimbayevaning shaxsiy kolleksiyasi